© 2009 Teo Travel Ltd.

Montreal:

Bucuresti:

A Sunny Destination Insurance Car rental Airplane tickets
Teotravel Blog     Teotravel Facebook
Spatiu publicitar bannere active.
Abonamente la Pagini Romanesti
adrian podoaba Powered by Ekentros

FAQ


Comisioanele si trimiterea de mici pachete / medicamente
Nu de putine ori sintem rugati sa intermediem trimiterea unui mic pachet intre Canada si Romania sau invers apelind la clientii nostri care calatoresc aproape de datele care ii intereseaza pe cei care ne cer sa ii ajutam cu aceste mici comisioane.

Intrucit refuzul nostru poate sa para lipsa de intelegere dorim sa limpezim aspectul legal al acestui tip de cerere:

A intermedia intre o persoana si alta inseamna a-i pune in contact pentru a stabili detaliile cu privire la micile comisioane cerute (mici pachete, medicamente etc). Conform legilor in vigoare este calificata ca infractiune federala divulgarea numelui unui pasager deci ne este cu desavirsire interzis sa facem acest lucru. Spunind numele si oferind date de contact ale unui pasager (pentru a fi contactat de o alta persoana) inseamna deci incalcarea legii si acest lucru se pedepseste aspru.

Acesta este motivul care ne impiedica sa va ajutam in realizarea micilor comisioane. Intelegem dorinta de a trimite mici pachete / medicamente sau atentii etc prin intermediul pasagerilor dar ne este complet interzis din punct vedere legal si etic sa facem acest lucru.

Din dorinta de a da o mina de ajutor atit cit ne sta in putinta, ne-am interesat despre posibilitatea de a trimite legal medicamente din Canada in Romania (acesta fiind tipul de cerere cu care ne-am intilnit cel mai frecvent)
Va punem la dispozitie reglementarile oficiale romane care permit primirea si trecerea prin vama a medicamentelor trimise in Romania, prin colet/pachet.
Cititi cu atentie, exista si restrictii!
Vezi ordinul 680 - click aici

Pachetele pot fi trimise prin firmele de coletarie romanesti din Montreal specializate pe relatia Canada-Romania sau prin Canada Post. Trimiterea se poate face cu vaporul sau cu avionul (in cazurile in care dorim ca pachetul sa ajunga repede). Desigur ca exista costuri aferente dar acestea sint posibilitatile legale de trimitere a unui plic/pachet/colet cu medicamente.

Teo Travel nu este responsabil si nici supus raspunderii legale penale, civile si/sau financiare pentru actiunile de trimitere a coletelor/medicamentelor. Informatia pusa la dispozitie reprezinta ordinul in vigoare in Romania pentru primirea medicamentelor trimise prin colet postal din alte tari si are titlul de informatie. Informatia pusa la dispozitite de Teo Travel nu obliga Teo Travel la raspundere solidara cu legiuitorul roman, vama romana sau cu persoana care trimite pachete in Romania.
 Bilete de avion clasa economic

Niciun bilet de avion nu seamana cu altul nu-i asa? Anul trecut am luat la un pret bun, anul acesta la un pret mai mare sau invers. Un bilet se putea anula altul nu, uneori putem schimba data plecarii si/sau a returului alteori nu. Unele bilete sint valabile 1 luna, altele 3 luni, 6 luni sau 1 an. Si toate acestea sint bilete la clasa economic! Ce le deosebeste de ce uneori platim mai mult / sau mai putin teoretic pentru acelasi tip de bilet pe acelasi traseu pe aceleasi date?

Haideti sa le descifram impreuna.

La clasa economic exista o medie de nu mai putin 13-15 tipuri (numite categorii) de bilete. Diferenta intre ele o fac pretul si conditiile biletului la care uneori - si stim foarte bine asta nu-i asa? - se adauga "capriciul" adica de fapt calculele pe care si le fac liniie aeriene pentru promovarea unor destinatii, rute, calcul economic si asa mai departe.
Diferenta de pret de la o categorie la alta este (din nou va dam o medie) de 60 dolari ceea ce inseamna ca, iata desi tot la clasa economic diferenta dintre cel mai ieftin bilet la cel mai scump se poate duce pina la 8-900 dolari si chiar mai mult deoarece la full economy diferentele sint mult mai mari (2000-2500 dolari)! Numarul de locuri alocat fiecarei categorii tine tot de decizia liniei aeriene, singura care poate decide cite locuri la clasa economic vor avea la cel mai mic pret sau pentru alte categorii de bilet ale clasei economic.
De aceea atunci cind cumpararm un bilet de avion este bine sa spunem agentului de voiaj daca sintem dispusi sau nu sa platim mai mult decit pretul minim posibil pentru un bilet de avion.
Exemplu: sa zicem ca un bilet de avion pe ruta A-B costa 980 dolari - acesta fiind cel mai mic pret posibil. Cel mai mic pret posibil inseamna de cele mai multe ori sa nu zburam in week-end si sa cumparam biletul cu minim 7 zile inainte de plecare! Evident mai trebuie indeplinita o conditie esentiala: - sa mai existe locuri la acel pret pe zilele in care doriti sa calatoriti. Daca nu mai exista biletele cele mai ieftine agentul de voiaj va cauta locuri disponibile pe alte date de calatorie si alti timpi de escala.
Ramine sa decideti dumneavoastra in ce masura preferati pretul cel mai mic si desigur ca aceasta este optiunea cea mai importanta sau puteti merge la categoria urmatoare de pret pentru un program de zbor mai bun sau conditii mai bune ale biletului.
Sa nu uitam ca nu exista o "reteta" universala - sa plecam intr-o anumita zi a saptaminii pentru pretul cel mai mic, cu un anumit tip de avion sau sa asteptam bilete "last minute" - aceasta optiune din urma ne-existind la liniile aeriene regulate. Singura conditie cu adevarat importanta si valabila ca sa calatorim la cel mai mic pret este...sa existe locuri la cel mai mic pret!

Cardul de cetatean este sau nu document valabil de calatorie?
Cardul de cetatean, desi arata ca un document de identitate, NU este document de identitate, nici de calatorie si nu poate inlocui pasaportul. Cardul de cetatean nu are valabilitate in afara granitelor Canadei.
Pasaportul este SINGURUL document de calatorie recunoscut international. Daca aveti cetatenie canadiana dar nu v-ati luat inca pasaportul canadian si va ginditi sa calatoriti cu cardul de cetatean mai ginditi-va o data! La calatoria pentru revenirea in Canada vi se va refuza imbarcarea  si de aici toate consecintele - schimbarea biletului de avion daca e posibil (cu penalizare), prelungirea calatoriei pana la obtinerea pasaportului de la ambasada Canadei din tara in care va aflati. Mai mult de atat, puteti sa intrati in conflict cu autoritatile si/sau linia aeriana – calatoria cu documente insuficiente sau inadecvate este considerata infractiune !!!
 Asigurarile pentru parinti - citeva detalii
In afara de biletele de avion pentru musafirii nostri din Romania, agentul de voiaj ne ofera si asigurarile de sanatate pentru vizitatori. Cele mai frecvente intrebari pe care le primim sint: Ce acopera asigurarea? Ce se modifica in cazul conditiilor pre-existente (boli cronice)?
Dorim sa va prezentam raspunsuri la intrebarile pe care le primim si citeva linii indicatoare pentru intelegerea politelor de asigurare.
Bucuria de a avea in vizita parintii nu este totul – ne gindim si la siguranta lor. Toti avem cunostinta despre cazuri nefericite in care s-a cerut sprijinul comunitatii pentru a rezolva problemele ivite si desigur ca nu ne dorim sa fim pusi  / noi sau parintii nostri / in aceeasi situatie. Iata de ce intrebarile sint juste si ele trebuie sa primeasca un raspuns. Incercam in cele ce urmeaza sa dam raspunsuri cit mai limpezi acestor intrebari.
"Ce acopera asigurarea?"
Exista mai multe tipuri de asigurari, fiecare are un plafon stabilit pentru valoarea serviciilor medicale acoperite si a altor cheltuieli care se refera la insotitori, cheltuieli de subzistenta, intoarcere de urgenta, repatriere etc. Fiecare tip de asigurare se calculeaza de catre asigurator pe baza unor statistici. Ne place sau nu, trebuie sa tinem cont de acestea si sa fim realisti atunci cind alegem un tip de asigurare – alegere care nu se rezuma la  "mai ieftin sau mai scump" ci si la conditiile in care se face asigurarea. Veti observa ca in afara sumei maxime pentru care se poate face asigurarea (suma care poate fi mai mare sau mai mica), ce platim este influentat in mod absolut de virsta asiguratului si de starea sa de sanatate.
Un mod intuitiv de a prezenta asigurarile (medicale) pentru vizitatori ar fi de exemplu sa le privim ca pe niste ca pe niste programe IT! Informatia care ii trebuie programului sa ruleze, in cazul acesta ar fi: tipul de asigurare dorit (planuri sa zicem Standard sau De Lux), virsta asiguratului, conditia de sanatate si perioada de timp pe care dorim sa il asiguram. Odata informatia "introdusa in program" vom avea rezultatul – ce tip de asigurare este recomandabil si in ce conditii? Desigur ca aceleasi criterii se aplica si asigurarilor de calatorie pentru cetatenii canadieni si aceleasi conditii. De ce aducem vorba de conditii? Pentru ca unele sint extrem de importante iar cea mai evidenta este adusa in discutie de intrebarea:
"Ce se modifica la alegerea unei asigurari in cazul unei conditii pre-existente (boala cronica)"?
Iata ca ajungem intr-un punct destul de delicat al subiectului. Bolile cronice, inclusiv cele de inima sau plamini au frecventa mai mare odata cu inaintarea in virsta si, trebuie sa recunoastem, limiteaza beneficiile asiguratului. Ca o regula generala, in principiu, nicio companie nu asigura urgentele medicale in cazul conditiilor pre-existente (adica urgentele care survin ca urmare a inrautatirii conditiei pre-existente) dar trebuie sa fim sinceri si sa recunoastem ca asigurarile se fac in primul rind pentru a ne pazi de imprevizibil, nu de ceea ce stim deja ca ni se poate intimpla!
Concluzia se impune de la sine – asigurarile de calatorie fie ele de intrerupere, de sanatate sau ambele fac parte atit din planurile noastre de vacanta cit si din cele pe care le gindim pentru vizitatorii nostri, iar daca nimic si nimeni nu ne poate garanta ca un vulcan nu va erupe, ca un accident nu se va intimpla sau ca nici noi nici parintii nostri nu ne vom imbolnavi pe neasteptate, ei bine nici asigurarea nu ne poate da aceste certitudini, insa ne da linistea de care avem nevoie stiind ca noi si parintii nostri sintem protejati tocmai in fata neprevazutului!
SELECTIA DE LOC IN AVION - Se respecta sau nu?
Atunci cind cumparati un bilet de avion cumparati dreptul de a calatori cu o anumita cursa, pe un anumit traseu, la o anumita data, dar nu cumparati un anumit loc in avion (la fereastra, la culoar etc)

Orice agent de voiaj care se respecta va face pentru dumneavoastra selectia de loc, selectie care este un serviciu adaugat gratuit si reprezinta o preferinta a dumneavoastra transmisa liniei aeriene. Selectia de loc nu este garantata, de aceea am subliniat faptul ca ea este o preferinta exprimata de dumneavoastra si transmisa liniei aeriene de catre agentul de voiaj, prin serviciul de selectie a locului. Ultimul cuvint il are intotdeauna linia aeriana si desi in peste 80% din cazuri preferinta exprimata prin selectia de loc este respectata, exista si un anumit procent de situatii in care veti primi un alt loc decit cel pentru care ati optat.

Pentru un mai mare grad de siguranta (dar nici acesta 100%), va puteti selecta locul in avion cu 24 ore inainte de decolare, prin operatiunea de check-in on-line, direct pe site-ul liniei aeriene cu care calatoriti.

Linia aeriana va schimba optiunea exprimata de dumneavoastra pentru un anumit loc in cazuri cum ar fi: schimbarea tipului de aeronava, rezervarea anumitor locuri de catre linia aeriana pentru grupuri, persoane cu mobilitate redusa etc. Motivele sint multiple de aceea pe site-ul liniilor aeriene, invariabil veti gasi o fraza de genul "Desi depunem toate eforturile sa respectam optiunea dumneavoastra pentru un anumit loc preferat in avion, nu putem garanta acest lucru"!
CINE NE PIERDE BAGAJELE?
De multe ori auzim "nu mai merg cu linia aeriana x deoarece mi-a pierdut bagajele".  Sa facem un pic de dreptate si liniilor aeriene – nu ele pierd bagajele ci firma/firmele care se ocupa la aeroport de operatiunile la sol.
De ce se pierd / nu ajung bagajele la timp? Motive sint multe, enumeram numai citeva: aeroporturi de dimensiuni foarte mari care fac dificila gestiunea transferului de bagaje, avioane in intirziere si atunci nu mai este timp pentru transferul bagajelor, avioane care pur si simplu nu mai au loc in cala, defectiuni ale sistemului de benzi transportoare etc

Este foarte important sa aveti o eticheta pe bagaj cu adresa la care sa fie trimis bagajul daca acesta intirzie si totodata sa puneti o astfel de eticheta si in bagaj, in caz ca cea exterioara se rupe sau se deterioreaza. Daca bagajul dumneavoastra nu a sosit mergeti si reclamati acest lucru, completati integral formularele prezentate si urrmati  instructiunile personalului de la aerport. De regula veti primi bagajele acasa in maxim citeva zile. Exista desigur si cazurile (putine insa) in care bagajele nu mai ajung deloc – se pierd, insa in ciuda neplacerii create trebuie totusi sa recunoastem ca procentul de bagaje pierdute si nerecuperate este in realitate mic si totodata face parte din imprevizibil.


Poate ca singura protectie in cazul pierderii/intirzierii bagajelor, protectie care ne da dreptul la o compensare in aceste cazuri, o reprezinta asigurarea dar...nimeni nu vrea sa cumpere o asigurare nu-i asa?
 SELECTAREA LOCURILOR DE LA IESIREA DE URGENTA
Multi dintre pasageri prefera sa aiba in avion locurile cu ceva mai mult spatiu (locurile de la iesirea de urgenta de exemplu), chiar daca selectarea acestor locuri se face cu plata. Iata conditiile si cum se procedeaza pentru rezervarea acestor locuri.

In general, in fiecare tip de avion exista anumite locuri care desi la clasa economic beneficiaza de mai mult spatiu. Fie ca este vorba de locurile de la iesirea de urgenta, de locurile din zona unde stau bebelusii, in functie de configuratia aeronavei exista un anumit numar de locuri mai spatioase si aceste locuri pot fi rezervate cu plata unor anumite sume de bani.
- Rezervarea acestor locuri se poate face numai de catre pasager (persoana care calatoreste) si numai la efectuarea operatiunii de check-in on-line!
- Liniile aeriene permit efectuarea check-in on-line in medie cu 24-30 ore inainte de ora de plecare.
- Preturile specificate de liniile aeriene pentru aceste locuri sint pe segment (!!) nu pe directie deci pe fiecare zbor in parte!
- La selectarea locurilor de la iesirea de urgenta va trebui sa declarati sub propria raspundere ca sinteti apt pentru a face fata unei situatii de urgenta, vorbiti minim o limba straina de circulatie internationala pentru a intelege perfect instructiunile personalului de bord si sinteti capabil din punct de vedere fizic sa acordati ajutorul necesar celorlalti pasageri in cazul unei situatii care impune utilizarea iesirii de urgenta. Daca la aeroport se considera ca nu corespundeti cu conditiile din declaratie vi se va anula rezervarea pentru locurile de la iesirea de urgenta fara returnarea banilor platiti pentru acel loc!

Nu se permite urmatoarelor categorii de pasageri sa ocupe locurile de la iesirea de urgenta:
- Pasageri cu mobilitate redusa sau orice tip de dizabilitate fizica
- Femeile insarcinate, in orice luna a sarcinii ar fi
- Pasageri a caror masa corporala / greutate sau virsta / conditie fizica impiedica sau ingreuneaza accesul la iesirea de urgenta
- Bebelusi (0-2 ani) sau copii (2-12 ani) chiar daca sint insotiti de un adult
- Pasageri care calatoresc cu un animal de companie in cabina
- Pasageri care nu vorbesc o limba de circulatie internationala care sa le permita comunicarea cu personalul de bord

De ce se poate face rezervarea acestor locuri numai la check-in on-line? Deoarece se poate schimba tipul de aeronava initial alocat pentru zborul dumneavoastra iar numarul de locuri cu spatiu mai mult si dispunerea acestora difera in functie  de tipul aeronavei!

Exemplu: la Air France selectarea acestor locuri se poate face numai la check-in on-line, cu 24 ore inainte de plecare; La British Airways selectarea se poate face cu 4 pina la 14 zile inainte de plecare etc

Preturi: 50€-70€/zbor in functie de linia aeriana
Nota: nu toate liniile aeriene permit rezervarea locurilor de la iesirea de urgenta on-line, unele linii aeriene dau aceste locuri numai la aeroport.
 REZERVARE vs COTATIE DE PRET !
O cotatie de pret inseamna numai o informatie cu privire la preturile dorite de dumneavoastra pentru o anumita destinatie, pe anumite date de plecare si retur. Cotatia nu reprezinta un angajament iar obtinerea unei cotatii nu garanteaza nici disponibilitatea spatiului in avion si nici pretul deoarece este PRETUL LA MOMENTUL COTARII. Pretul obtinut se poate schimba sau pur si simplu poate sa nu mai fie disponibil!

Rezervarea se face pe numele calatorilor (numele exact ca in pasaportul cu care calatoresc) si cuprinde toate datele necesare blocarii spatiului in avion. Desi pretul final este cel din momentul emiterii biletului, spunem clar ca in 99% din cazuri pretul din rezervare nu se schimba. Exceptia o constituie cresterile taxelor de combustibil, a taxelor aeroportuare sau schimbarea preturilor de catre linia aeriana - toate aceste modificari pot fi facute de catre linia aeriana fara preaviz si afecteaza toate preturile, inclusiv cele din rezervari.

Ca sa rezumam: cotatia de pret nu va garanteza nici blocarea locului in avion si nici pretul; rezervarea va garanteaza blocarea spatiului in avion si pretul comunicat (cu exceptiile de mai sus). In plus, existenta unei rezervari ii permite agentului sa lucreze in acea rezervare si sa faca modificari in conformitate cu cererile dumneavoastra.

Noi ne obligam sa va facem rezervarile in timp util si tinind cont de preferintele dumneavoastra, iar pe dumneavoastra va rugam sa faceti gestul de curtoazie de a ne anunta inainte de expirarea rezervarii cu privire la decizia luata si anume cumpararea biletului sau anularea rezervarii! Va multumim!
CE TAXE SE POT DEDUCE DIN PRETUL BILETULUI DE AVION?
In mod absolut legitim, ne intereseaza orice cheltuieli putem deduce de aceea multa lume ne intreaba care sint cheltuielile deductibile din pretul total al biletului de avion.
Din pacate desi ponderea taxelor in pretul total al biletului de avion este mare (uneori chiar si peste 50% din pret) acestea sint taxe de aeroport si de combustibil si nu se pot deduce de la impozite.
Singurele taxe care se pot deduce sint TPS si TVQ dar acestea nu se aplica la pretul total al biletului de avion ci numai la o suma fixa din acesta si anume la serviciile canadiene de navigatie adica la suma de 25 CAD, de aceea valorile TPS si TVQ la orice bilet de avion se ridica in total la "suma" de 3.48 CAD!
DE CE NU PRIMESC OFERTELE SPECIALE DESI SINT INSCRIS LA NEWSLETTER?
Chiar daca sinteti inscris pentru a primi Buletinul de Calatorie, desi primiti e-mailul nostru informativ, uneori si mai ales cind se anunta ofertele speciale, se intimpla sa nu il gasiti in Inbox ci sa intre in Spam sau chiar sa nu intre deloc in adresa dumneavoastra de e-mail.
Explicatia este simpla: programele si filtrele anti-spam care protejeaza adresele de e-mail fac verificarea automata a mesajelor si daca mesajele contin anumite cuvinte (cum ar fi "special" "oferta" "super-oferta" etc) ele vor fi automat trimise catre Spam sau se va refuza intrarea lor in Inbox. In plus pentru trimiterea email-urilor informative se utilizeaza programe dedicate, deoarece ele se trimit la un numar mare de primitori / adrese de e-mail. Combinatia rezultata, de e-mail transmis "in masa" plus cuvinte cheie cum ar fi "special", "oferte" etc duce la respingerea acestor e-mail-uri, asa cum spuneam chiar si de catre filtrele simple implicite ale adreselor de yahoo, hotmail, gmail etc.
Acest lucru se poate preveni printr-un simplu gest: adaugati adresa info@teotravel.ro la contacte si Buletinul de Calatorie va intra in Inbox nu in Spam.

In ceea ce priveste adresele de e-mail de servici, aici filtrele care le protejeaza, daca nu sint setate altfel, vor refuza categoric primirea mesajelor trimise "in masa", de aceea nu va recomandam sa utilizati aceste adrese pentru primirea de informatii ci sa folositi adresele personale.
 BAGAJUL SUPLIMENTAR
Nu de putine ori ne intilnim cu solicitarea din partea clientilor nostri de a face plata in avans (inaintea efectuarii  calatoriei cu avionul) pentru un bagaj suplimentar.
Din pacate insa, plata bagajului suplimentar se poate face numai la aeroport, la check-in sau on-line cu 24-30 ore inainte de plecare (in functie de linia aeriana) odata cu efectuarea operatiunii de check-in on-line.
Aceasta regula se aplica indiferent de punctul de plecare in calatorie iar bagajul suplimentar nu se poate plati la agentie nici pentru persoanele care vin din Romania si aici ne referim in special la parintii care vin in vizita si pe care, evident, vrem sa ii scutim de cit mai multe proceduri posibil.

Exista insa posibilitatea de a trimite cu coletaria (firmele romanesti specializate din Montreal) bagajul suplimentar, cu cel putin o luna inainte de plecare.
 LINIA AERIANA FACE GREVA - NOI CE FACEM?
Grevele liniilor aeriene, fie ca este vorba de personal tehnic sau personal navigant, produc efecte cel putin neplacute pentru pasageri. Fie ca este vorba de anularea zborurilor, reprogramarea lor, proceduri de check-in ingreunate sau chiar intirzierea/pierderea bagajelor aceste inconveniente dau bataie de cap tuturor - pasagerilor, agentilor de voiaj ba chiar si liniilor aeriene. In conditiile in care linia aeriana zice "imi pare rau, nu pot face nimic", noua insa, ce ne ramine de facut? Din pacate nu foarte multe - grevele liniilor aeriene ne pun de multe ori in imposibilitatea de a efectua calatoria la data dorita, aminarea ei etc. Indicatiile pe care agentii de voiaj le primesc in caz de greva, de regula nu sint pe placul pasagerilor care, absolut normal, doresc numai sa isi efectueze calatoria in conditiile initiale. In general, in cazul anularii curselor, pasagerii au posibilitatea de a reprograma in zilele urmatoare sau, daca acest lucru nu se poate deoarece pasagerul nu poate calatori pe datele indicate de linia aeriana, poate beneficia de un credit la respectiva linie aeriana, pentru un zbor ulterior care sa aiba loc intr-o anumita perioada de timp, de exemplu 1 an de la emiterea biletului. Referitor la posibilitatea rambursarii banilor (contravaloarea biletului) nu totdeauna este posibil - in primul rind trebuie sa aveti un bilet rambursabil iar apoi linia aeriana decide daca ofera aceasta
posibilitatea sau se merge pe varianta creditului (vezi mai sus).

Toate bune si frumoase dar ce facem daca am reusit sa ne strecuram sa zicem asa, am efectuat calatoria, am reusit sa ajungem la destinatie dar bagajele nu au sosit? Prima solutie nu prea place pasagerilor - o asigurare care sa cuprinda inclusiv intirzierea sau pierderea bagajelor, asigurare care permite efectuarea de cheltuieli intr-o anumita suma, cheltuieli pe care le va  deconta firma de asigurari. A doua solutie este din pacate .... asteptarea.
Air France de exemplu, pentru ca in acest moment ne confruntam cu exact aceasta situatie - grupul de copii a ajuns in Romania dar bagajele nu (!!!) - are un program care permite urmarirea bagajului dumneavoastra, completind numarul de bagaj (de pe eticheta primita la aeroport) si numele persoanei care a calatorit cu bagajul respectiv.
Bagajele intirzie
- instructiuni AICI
Urmarire bagaje intirziate - AICI
Chiar trebuie sa ii dau numarul meu de telefon agentului de voiaj? Numai daca sinteti de acord. Dar...
Agentul de voiaj va cere datele de contact (e-mail si telefon) cind va emite  un bilet de avion. Uneori sintem asaltati de astfel de cereri din toate partile, deci poate sa para o cerere enervanta si poate chiar usor deplasata. In definitiv de ce ar avea nevoie agentul de voiaj de e-mail (aici va recomandam sa dati adresa personala de e-mail nu cea de servici, deoarece adresele de servici au filtre care in general resping e-mailurile considerate neautorizate!!) si numarul dumneavoastra de telefon? Adevarul este ca e o informatie care nu il priveste neaparat pe agentul de voiaj, dar este necesar sa aiba la indemina un mijloc prin care sa comunica cu dumneavoastra in cazul unei schimbari a orarului de zbor de exemplu. Orar de zbor schimbat – credeti ca posibilitatea este prea redusa ca asa ceva sa se intimple? Hai sa ne mai gindim odata – grevele in industria aeronautica par a fi din ce in ce mai dese, avioanele sint expuse capriciilor vremii si fenomenelor naturale, iar eruptia vulcanului din Islanda in 2010 ne-a reamintit asta foarte dur. Dar nu e tot – ce ziceti de inexplicabilele (pentru noi cel putin) decizii ale liniilor aeriene de a schimba pur si simplu orarul de zbor in concordanta cu propriile lor calcule? Liniile aeriene nu isi suna niciodata pasagerii sa ii anunte schimbarile de zbor, agentii de voiaj o fac.
Credeti ca toata asta e vorbarie pentru a justifica o cerinta si atit? Nu, nu este si iata de ce: acum doua zile, din cauza recentei greve a personalului de la sol a Air France, un bunic calatorind cu doi nepoti de virste mici, de la Montreal catre o destinatie europeana, a fost separat de nepoti la escala din Paris – bunicul urma sa plece mai devreme, singur iar nepotii doua ore mai tirziu cu alta cursa. Situatie grava din mai multe puncte de vedere si aici nu ne referim numai la disconfortul psihic daca vreti – doi copii mici care ramin singuri pe un aeroport – ci chiar legal – minorii nu au voie sa calatoreasca neinsotiti! Nu vrem sa ne laudam dar adevarul este ca agentul de voiaj, dupa multa munca a reusit sa rezolve situatia creata, anuntind si familia despre schimbarile de orar – atit cele de la Montreal cit si cele de Paris, caci daca familia respectiva nu ar fi dat numarul de telefon agentului de voiaj, ei bine pur si simplu ar fi pierdut cursa deoarece se modificase si ora de plecare din Montreal – avionul urmind sa plece in cursa cu doua ore mai devreme decit in programul initial!
Este cu adevarat important sa colaborati cu agentul dumneavoastra de voiaj, sa ii furnizati toate datele necesare!
UN ADULT SI DOI BEBELUSI...ALTI BANI, ALTA POVESTE!
Cum calatoresc cu avionul un adult si doi bebelusi?  Am fi tentati sa spunem – la fel cum calatoresc un adult si un bebelus. Ei bine nu! Un adult si doi bebelusi… alti bani, alta poveste!

Unul din capitolele cele mai restrictive ale regulamentelor liniilor aeriene se refera la minorii neinsotiti si la calatoria bebelusilor.
Un adult care calatoreste cu doi bebelusi (virsta pina la 2 ani) devine aproape un subiect spinos. De ce? Pentru ca liniile aeriene in general nu permit astfel de calatorii. Din nou de ce? Numai si numai din ratiuni ce tin de calatoria in siguranta a copiilor. Pe timpul zborului a avea grija de doi bebelusi poate fi ceva normal pentru un parinte dar in litera regulamentelor de siguranta nu este asa, iar aici regulamentele nu iau in calcul neaparat ce se intimpla in timpul zborului (nu pot fi supravegheati ambii bebelusi atunci adultul care ii acompaniaza merge la toaleta cu unul din ei ca sa ii schimbe scutecele de exemplu, aceeasi problema atunci  cind adultul merge la toaleta etc), regulamentele se fac gindind la situatiile de criza; in caz de urgenta adultul insusi este obligat sa respecte proceduri care il pun in imposibilitatea de a supraveghea ambii bebelusi.

Exista totusi linii aeriene care permit calatoria unui adult cu doi bebelusi insa cu restrictii si obligatii ce tin cont de toate regulamentele, ceea ce in termeni concreti se traduce prin obligativitatea de a cumpara un loc pentru unul din bebelusi, platind astfel un bilet de bebe si unul de copil. Aceasta cerinta vine din necesitatea de a face fata unei situatii de criza, iar in acest caz, unul din bebelusi fiind intr-un fotoliu de avion poate fi asigurat conform regulamentelor iar adultul respecta procedurile obligatorii in astfel de situatii, fiind capabil sa acorde atentie si celui de-al doilea bebelus.
Desi in mod evident orice cheltuiala in plus ne indispune, atunci cind liniile aeriene impun anumite standarde care ne fac sa scoatem bani din buzunar, sa tinem minte ca acestea nu tin de rentabilitate ci de siguranta pasagerilor!
SERVICIUL DE ASISTENTA LA TRANSFER (LA ESCALA)
Serviciul de asistenta la transfer este un serviciu platit. In ce consta? Pasagerul este preluat la debarcare si condus prin formalitatile necesare de control aeroportuar pina la poarta de imbarcare.

Acest serviciu este indicat persoanelor care calatoresc pentru prima data, nu sint foarte in virsta, nu au dificultati de mobilitate, dar nu vorbesc o limba straina, nu sint familiarizati cu procedurile de transfer. Totodata acest serviciu se recomanda inclusiv persoanelor carora nu le place sa fie preluate cu scaunul rulant, neavind deficiente fizice sau  limitari ale mobilitatii. Serviciul se plateste per directie ceea ce inseamna ca il puteti cere/plati numai la dus iar persoana care calatoreste va decide daca la retur are nevoie sau nu de asistenta! Ce ofera in plus acest serviciu fata de scaunul rulant? Un plus de siguranta de sine calatorului care a apelat la acest serviciu si posibilitatea de a solicita chiar o persoana care sa vorbeasca o anumita limba (romana, maghiara, germana, italiana etc), in masura posibilitatilor.

Cit costa? Ca regula generala - 60 Euro. Serviciul este oferit de majoritatea aeroporturilor – acest lucru trebuie verificat impreuna cu agentul dumneavoastra de voiaj. Daca doriti ca asistenta la transfer sa fie facuta intr-o anumita limba, serviciul  va fi asigurat daca exista un vorbitor de limba solicitata si cu plata unei taxe suplimentare- de regula 25 euro.
 SCAUNUL RULANT - CEL MAI SOLICITAT SERVICIU LA ESCALA
Atunci cind vin in vizita parintii sau bunicii ne gindim sa le facem escala cit mai confortabila si lipsita de stress, de aceea una din cele mai frecvente cereri la un bilet de senior este "asistenta la transfer".

Exista doua modalitati prin care se poate asigura aceasta cerinta:
- Scaunul rulant, care este un serviciu gratuit (cel mai cerut serviciu de altfel) si
- Asistenta la transfer, care este un serviciu platit

Scaunul rulant inseamna ca persoana care a cerut acest serviciu, va fi preluata la escala de catre un angajat al aeroportului de escala si va fi transportata cu scaunul rulant pina la poarta de imbarcare pentru zborul urmator. Odata ajunsa la poarta de imbarcare, la inceperea operatiunii de imbarcare propriu-zise, persoana va fi transportata cu scaunul rulant pina in avion. Acest serviciu, asa cum am spus este gratuit si este recomandat persoanelor in virsta si/sau cu mobilitate redusa.
Daca ati cerut scaun/fotoliu rulant si persoana care ar trebui sa beneficieze de acest serviciu, din diverse motive se razgindeste si refuza scaunul rulant, agentul de voiaj care a facut cererea in numele dumneavoastra va fi obligat la plata unei amenzi pentru refuzarea unui serviciu care, daca nu era absolut necesar ar fi putut fi acordat unei alte persoane care ar fi avut  mai multa nevoie de scaunul rulant.
In cazul persoanelor care pur si simplu nu cunosc o limba straina si calatoresc pentru prima data, dumneavoastra decideti ce tip de serviciu ii poate fi de ajutor. O parte de importanta din pregatirea pentru zbor / escala este sa le prezentati parintilor/rudelor dumneavoastra cit mai detaliat posibil programul de zbor - aici este bine sa ii familiarizati cu numarul zborurilor, codul liniei aeriene cu care vor calatori, programul de zbor, regulile de imbarcare, simbolurile intilnite in aeroport etc; cu activitatea pe un aeroport - ce inseamna check-in, cum se deruleaza operatiunile de control de securitate, le atragem atentia ca si la escala se va face controlul de securitate, deci toate
detaliile care pot face mai usor zborul / escala. Imprimati-le un traseu "pe scurt" adica numai cu datele esentiale: numerele zborurilor, orele, chiar si numarul biletului de avion daca doriti, precum si "in clar" ruta pe care o parcurge, ba chiar si mici mentiuni, cum ar fi aceea ca nu vorbeste nicio limba straina - un document usor de citit/descifrat confera un mai mare grad de siguranta.  Persoana care va calatori trebuie sa stie ca in orice moment al escalei se poate adresa oricarui lucrator in aeroport si aratindu-i "hirtiuta" cu detaliile zborului si chiar cu mentiunea ca nu vorbeste nicio limba straina, va fi ajutat/indrumat cumva sa ajunga la poarta de imbarcare.

Tineti cont de toate acestea atunci cind solicitati scaunul rulant si nu uitati sa intrebati persoana care va calatori daca are nevoie sau nu de acest serviciu si explicati in detaliu ce inseamna el. Daca decizia este pentru scaun rulant, cereti agentului de voiaj sa faca aceasta mentiune in biletul de avion si, asa cum am mai spus, informati pasagerul ca refuzarea ulterioara (adica la escala) a serviciului de scaun rulant presupune posibile penalizari si poate a lipsit de acest serviciu o alta persoana, care ar fi avut mai multa nevoie!
In urmatorul Buletin de Calatorie, vorbim detaliat despre asistenta la transfer – serviciu platit!
CAPCANA PRETURILOR

Odata cu cresterea preturilor la biletele de avion, evident toata lumea cauta solutii mai ieftine iar una din solutiile care par a veni cu un raspuns favorabil este calatoria "din doua bilete" - adica pina la Londra, Paris, Bruxelles de exemplu cu un avion de linie (KLM, Air Canada, British, Air France) sau cu un charter ( Air Transat, Corsair) iar apoi spre Romania cu un low cost (Blue Air, WizzAir....)
In cazul in care optati pentru o astfel de calatorie iata aspectele pe care trebuie sa le aveti in vedere:

- De cele mai multe ori va trebui sa schimbati aeroportul - informati-va cu privire la distanta dintre cele doua aeroporturi si cum se poate ajunge de la un aeroport la altul (mijloace de transport in comun sau taxi si la ce pret)
- Timpul minim necesar intre cele doua curse - calculati nu numai timpul necesar pentru a ajunge de la un aeroport la altul plus operatiunile de check-in dar si timpul necesar pentru scoaterea bagajelor si efectuarea formalitatilor vamale! Fiti "generos" cind calculati acesti timp - este preferabil sa petreceti o ora in plus pe aeroport decit sa pierdeti avionul!
- Atentie la conditiile biletului low-cost - daca din diverse motive pierdeti cursa low-cost spre Romania nu puteti fi transferat la cursa urmatoare si veti pierde integral biletul; daca pierdeti cursa low-cost va trebui sa cumparati un alt bilet de avion sau sa apelati la alt mijloc de transport in functie de preferintele dumneavoastra
- Atentie la conditiile biletului transatlantic - daca pierdeti cursa transatlantica din orice motiv (cursa low-cost a intirziat sau nu a mai plecat), veti pierde segmentul transatlantic. Daca ati cumparat biletul transatlantic de la o agentie de voiaj va recomandam ca in momentul in care devine clar ca veti pierde cursa transatlantica, sa luati legatura cu agentul de voiaj pentru a schimba data returului (daca biletul cumparat de dumneavoastra permite acest lucru) sau pentru a vedea ce alte optiuni aveti.
- Calculati toti banii - atunci cind "trageti linie" la pret adaugati la costul biletelor de avion (cel transatlantic si cel low-cost) si banii necesari transferului cu tot cu bagaje de la un aeroport la altul precum si - foarte important! - banii ce vor fi platiti pentru bagaje deoarece zborurile intra-europene low-cost au reguli si tarife diferite fata de cele ale liniilor aeriene regulate!

Din toate aceste motive si altele ce tin de politica de anulare a biletelor la companiile low-cost, agentiile de voiaj nu va ofera acest tip de calatorie combinata (linie aeriana regulata si linie low-cost), ci numai bilete ale liniilor aeriene regulate, deoarece nu va pot asigura asistenta in cazul intirzierii / anularii / pierderii cursei low-cost. Un bilet de avion "intreg" cu liniile aeriene regulate va permit ca in cazul intirzierii / anularii cursei sa fiti transferat la urmatoarea cursa cu locuri disponibile iar daca din diverse motive pierdeti cursa, apelind la agentul de voiaj in timp util puteti schimba data de retur a biletului de exemplu, puteti beneficia de o rambursare a pretului biletului sau de un credit la linia aeriana dar atentie toate acestea numai in functie de tipul de bilet pe care il cumparati iar agentul de voiaj are OBLIGATIA sa va informeze cu privire la posibilitatea de anulare / schimbare a datelor biletului de avion si in ce conditii se pot face aceste operatiuni.

In functie de calculele personale si de optiunile dumnevoastra veti alege tipul de bilet de avion care va convine.

 AVIONUL INTRE CALD SI RECE

Nu de putine ori, in special pe durata zborului transatlantic, s-au inregistrat cazuri de contractare a unor pneumonii cu evolutii severe. Cele mai expuse categorii de calatori sint copiii mici, seniorii si persoanele care sint in perioada de convalescenta dupa afectiuni care le-au slabit sistemul imunitar.

Sistemele de aer conditionat care asigura climatizarea in avioane nu reusesc, din motive obiective, in ciuda performantelor evidente, mentinerea unor temperaturi uniforme in tot avionul. Mai mult, in functie de tipul de avion si de sistemul de climatizare, de multe ori curentii de aer nu sint orientati astfel incit sa difuzeze spre tavanul aeronavei ci spre calatori. Acestea sint principalele motive pentru care se inregistreaza deseori cazuri de "raceli" comune sau chiar penumonii.

Prevenirea este simplu de realizat - imbracati-va corespunzator, luati la dumneavoastra haine care sa va protejeze si de curent nu numai de temperaturile mai scazute (gen hanorac cu gluga), sosete confortabile care sa nu va lase urme pe gambe si in general orice incaltaminte si articol de imbracaminte care sa va asigure confort termic. Nu strica sa aveti la dumneavoastra si ceva medicamente de prima urgenta - gen aspirina, paracetamol sau orice tip de medicament antiraceala / antigripal pe care il utilizati de obicei si pe care il tolerati.

COMPASSIONATE FARE - TARIFUL DE COMPASIUNE
In cazul urgentelor declansate de un eveniment nefericit (deces in familie), necesitatea de a ne deplasa cit mai repede in Romania este evidenta.  De multe ori, pentru a pleca in aceeasi zi sau in ziua imediat urmatoare pretul biletelor este ceva mai mare si asta din simplul motiv ca cele mai ieftine locuri sint deja cumparate.  O intrebare destul de frecventa pe care o primim in aceste situatii se refera la ceea ce companiile aeriene numesc "compassionate fare".
Intr-adevar, unele companii aeriene ofera persoanelor care merg direct la aeroport pentru un bilet de avion in caz de urgenta (deces in familie) optiunea de "compassionate fare" care se aplica insa NUMAI la achizitionarea unei bilet "full economy"  care pentru Bucuresti de exemplu costa peste bine 4000 CAD (ATENTIE: full economy are tariful apropiat de cel de la Business Class !!)
La intoarcerea in Canada a persoanei care a calatorit de urgenta, dupa prezentarea documentelor care justifica urgenta (certificatul de deces si actele din care rezulta gradul de rudenie), se va da inapoi persoanei care a calatorit jumatate din pretul platit pentru full economy, mai putin taxele aeroportuare.
De regula, agentiile de voiaj reusesc sa va dea un pret mai bun decit cel care s-ar obtine in urma reducerii oferite prin "compassionate fare".
 10 MITURI DESPRE AGENTIILE DE TURISM
(Studiu realizat de Societatea Americană a Agenţilor de Turism)

Mitul nr 10: Nimeni nu mai foloseste serviciile agentiilor de turism - sint perimate!
Realitate:
Agenţiile de turism vând în toată lumea 51% din biletele de avion, 87% din toate croazierele, 81% din toate tururile şi pachetele turistice, 45% din închirierile de maşini şi 47% din hoteluri.

Deci: Agent versus Internet?
Categoric nu!
Piata produselor turistice a  fost multa vreme apanajul exclusiv al agentiilor de turism. Ar fi fost imposibil ca lucrurile sa continue asa in epoca internetului si a informatiei. Internetul a transformat si continua sa transforme industria turismului caci, nu aveti nicio indoiala, aceasta este o industrie dupa toate regulile! Internetul reuseste sa educe clientul, sa puna ii puna la dispozitie informatii diverse facind ca actul calatoriei sa devina mult mai palpabil. Pune la dispozitie harti, fotografii, uneori si imagini on-line, practic despre orice loc din lume. Ajuta sa comparam ofertele si conditiile acestora. A dat un real impuls agentiilor de voiaj, hotelurilor, statiunilor si in general tuturor furnizorilor de produse turistice prin utilizarea publicitatii on-line si a site-urilor web.
Internetul este fara indoiala un instrument puternic, care permite cautarea in adincime a unei informatii. Pentru a fi insa un instrument eficient trebuie sa fie "interogat" stiind exact ceea ce cauti si in ce conditii, altfel cautarea pe internet poate fi cronofaga, necesitind prea mult timp si lipsita de eficienta, neajungind in timp scurt la rezultatele dorite. Aici insa intervine agentul de voiaj si face diferenta! Agentul de voiaj este o persoana care a absolvit o scoala de profesie, participa la cursuri si seminarii, este afiliat organizatiilor din domeniu, intr-un cuvint este corect "echipat" ca sa va ghideze in intregul proces de planificare si concretizare a unei calatorii.
Pe piata industriei de turism, internetul si agentiile de voiaj sint principalii furnizori ai produselor turistice. Ambii "protagonisti" utilizeaza aceleasi resurse. Diferenta in cazul agentiilor de voiaj o fac expertiza, experienta, informatia structurata la care se adauga cel mai important element: suportul tehnic si
 uman puse "la bataie" pentru rezolvarea oricaror probleme intimpinate de clienti.

Mitul nr 9: O agentie de voiaj nu imi poate oferi nimic in plus fata de internet!
Realitate:
Agentiile de turism aranjeaza transferuri, circuite personalizate, asigurari, produse turistice proprii si multe alte activitati, in afara serviciilor de baza. De asemenea reprezinta o excelenta sursa de informatii privind locuri care merita vizitate, restaurante bune,bacsisurile care ar trebui oferite etc. In plus obtineti totdeauna o informatie de la sursa, autorizata, bine structurata la care se adauga si experienta!

Mitul nr 8: Este costisitor să apelezi la o agenţie de turism, pe internet e mai ieftin
Realitate: 
Doua aspecte vizeaza termenul "costisitor" in ceea ce priveste agentiile de turism - preturile produselor turistice oferite si taxa de procesare / deschidere dosar. Sa le descriem pe rind:

1. Preturile - de cele mai multe ori, preturile agentiilor de turism sint fie egale cu cele de pe internet fie chiar mai bune datorita contractelor pe care le au agentiile cu liniile aeriene

2. Taxa de procesare / deschidere dosar - unele agentii percep o taxa de informare sa spunem, care presupune in mod corect de altfel plata de catre client a informatiilor furnizate, informatii care presupun din partea
  agentului de voiaj timp alocat, munca si resurse (telefon, calculator, internet, curent electric etc!). De regula agentiile / agentii care cer o astfel de plata fac si mentiunea ca in cazul in care clientul va cumpara produsul turistic solicitat taxa va fi dedusa din pretul final. Trebuie sa spunem insa ca extrem de putine agentii respectiv agenti percep o astfel de taxa si cele care o percep sint in general agentii specializate pe produse turistice de lux!
Pe de alta parte, atunci cind comparam agentiile cu site-urile de internet sa nu uitam ca desi nu este specificat limpede,"la vedere" si site-uri ca Orbitz sau Expedia impun o taxa de rezervare iar comisioanele sint si ele cuprinse in preturile oferite!

Mitul nr 7:  Agenţii de turism buni sunt greu de găsit
Realitate: 
Există multe agenţii specializate pe anumite destinaţii şi pachete turistice, care, evident, oferă cele mai bune servicii în domeniu. Recomandăm agentii / agenţiile membre ale unor organizaţii de prestigiu. De asemenea, vă recomandăm să urmăriţi forumurile de discuţii si nu uitati ca de multe ori recomandare de la prieteni / cunostinte s-ar putea sa fie buan de luat in seama! Ca in orice domeniu sau meserie, este greu sa gasesti un specialist bun (medic, profesor, stomatolog, etc) si poate cuvintul "bun" nu este cel mai corect ci mai degraba un specialist cu care sa va intelegeti, sau cum s-ar zice sa vorbiti aceeasi limba. Odata ce ati gasit insa agentul de voiaj care va satisface exigentele si cerintele, aveti certitudinea ca veti fi bine informat si veti avea acces la produsele dorite dupa criteriile cerute de dumneavoastra.

Mitul nr 6 - O agentie de turism cu servicii complete e greu de gasit!
De la o agentie/agent cumpar biletele de avion, de la altul excursiile, de la alta agentie / agent o vacanta in Sud...si tot asa. E greu sa gasesti o agentie / un agent cu servicii complete.
Realitate:
Da si Nu! Sa explicam: cele 2 tendinte universale in orice tip de business - specializarea pe un anumit produs sau oferirea unei game complete de produse se reflecta si in turism. Este adevarat ca exista agentii care sint orientate pe un anumit produs, agentii care ofera o gama completa de produse si agentii care pe linga gama uzuala de produse (bilete de avion, excursii, vacante, croaziere, asigurari etc)  au si produse proprii (cum ar fi cazul Teo Travel si grupurile de copii insotiti). Este adevarat ca agentii prefera sa se specializeze pe un anumit tip de produs, dar in ultimii ani, tendinta este aceea de a oferi gama completa de produse, ceea ce permite clientului sa fidelizeze o agentie / un agent - lucru care simplifica discutiile si comparatiile, iar in plus, beneficiaza din partea agentiei / agentului de serviciile integrate pe care le poate oferi,  ceea ce va simplifica organizarea unei vacante sau a unei deplasari.
Cu siguranta insa, agentiile etnice, au preturi mai bune pe o anumita destinatie frecvent vinduta decit o agentie clasica.

Mitul  nr 5: Pot să rezerv acelaşi itinerariu pe cont propriu fără să am nevoie de un agent de turism
Realitate:
  Deşi agenţiile de turism au acces la aceleaşi mijloace de rezervare, ele beneficiază totuşi de tarife şi aranjamente exclusive, care nu sunt disponibile publicului larg. De asemenea, există hoteluri care refuză să vândă camere la recepţie sau prin rezervare directă, chiar si atunci cand mai detin camere libere, intrucat acestea sunt alocate agenţiilor de turism, pe bază de contract. Aşa că, atunci când oricine altcineva îţi va spune “nu”, agentul de turism poate transforma răspunsul în “da”.  

Mitul nr 4: Agenţiile de turism şi-au pierdut forţa
Realitate:
Agenţii de turism rezervă zi de zi hoteluri, croaziere şi alte tipuri de aranjamente turistice. Dacă într-un loc vi se va spune “ne pare rău, nu avem locuri”, e posibil ca acelaşi prestator de servicii să găsească un loc pentru un agent de turism care se ştie că îi va aduce mai mulţi clienţi pe viitor.

Mitul nr 3: Agentiile de turism sunt o pierdere de timp
Realitate:
In mod evident puteti gasi si pe cont propriu informatia / biletul / vacanta dorita cu costul nevizibil al propriului dumneavoastra timp. Agentul de turism, la preturi aproape identice cu cele gasite de dumneavoastra, va gaseste solutiile dorite si va ofera alternative, va salveaza practic timpul economisindu-va ore de cautari si comparatii de preturi. Cunostintele si experienta agentilor de turism le ofera calitatea de a identifica mereu cele mai bune aranjamente de calatorie.
Cea mai placuta dovada ca agentul de turism nu este o pierdere de timp este faptul ca apelati la el avind incredere in cunostintele si experienta sa. Din pacate exista si reversul medaliei, cea mai neplacuta dovada a faptului ca agentul de turism nu este o pierdere de timp este facuta de cei care apeleaza la serviciile agentilor de turism si cu informatiile astfel obtinute, care nu au costat nimic (!) isi fac achizitiile de alti agenti sau de pe internet. Dar si asta este o dovada clara ca...agentia de turism nu este o pierdere de timp.

Mitul nr 2: Agentiile de turism încearca sa ma pacaleasca atunci cind nu îmi ofera cel mai mic pret posibil

Realitate: Agentii de turism cunosc avantajele si dezavantajele fiecarui itinerariu si ale fiecarui tip de bilet. E posibil sa identificati o oferta mai ieftina, însa si itinerariul sau conditiile biletului va pot da apoi dureri de cap. De exemplu, un timp de asteptare mai mare pe aeroporturi si multe nesincronizari, imposibilitatea schimbarii datelor biletului, anularii sale etc.
Un agent de turism, beneficiind de experienta sa de lucru si de specializarea sa in acest domeniu, va cauta sa ofere clientului cel mai bun raport calitate-pret in raport cu cererea clientului si tinind cont de preferintele / datele specifice ale caaltoriei acestuia pentru cel mai direct si rapid itinerariu posibil, prezentind toate optiunile viabile. Fireste, clientul poate opta pentru variantele cele mai ieftine, iar agentul de turism îl va informa asupra liumitarilor / riscurilor.

Mitul nr 1: Agenţiile de turism nu au informaţia la fel de actualizată ca cea oferită de internet.
Realitate:
Agenţii de turism, pe linga sursele reglementate, exclusive, proprii domeniului turism, obţin o parte din informaţii din aceleaşi surse din care le obtin şi site-urile de rezervări precum Orbitz sau Travelocity. In plus insa, agenţiile de turism primesc direct oferte speciale din partea prestatorilor de servicii, oferte care nu sunt publicate pe internet. De asemenea, reprezentanţii agenţiilor de turism au acces direct la prestatorii de servicii şi pot solicita oferte speciale in numele clientilor, in conditiile specificate de prestatorii de servicii turistice.

 
FAQ
I: Cartea mea de credit imi ofera si anumite asigurari. Le pot utiliza?

R: Sigura ca da! De verificat urmatoarele aspecte:
-tipurile de asigurari cuprinse si ce acopera ele exact, precum si limitarile acestora
-atentie la termenul de acoperire - exista asigurari oferite de cartea de credit care au valabilitate limitata in timp - adica sint oferite pentru un anumit numar de zile, nu pentru toata durata sejurului
-in cazul asigurarilor de anulare verificati sumele si conditiile
In functie de cartea de credit pe care o aveti, beneficiati de un anumit tip de asigurare de calatorie / anulare etc.
Comparativ cu asigurarile oferite de cartea de credit, cele ale firmelor de asigurari, chiar si pentru o durata redusa sint complete si va sint propuse in perfecta concordanta cu necesitatile dumneavoastra. Oricum, daca asigurarea de pe cartea dumneavoastra de credit este incompleta, puteti incheia o asigurare care sa completeze ceea ce aveti oferit de cartea de credit.

I: Solicitati unei firme informatii care va intereseaza si asteptati raspunsul pe adresa de e-mail pe care o furnizati. Informatiile nu vin. De ce?

R: Exista in linii mari doua tipuri de actiuni fac fie sa nu primim informatiile solicitate pe e-mail fie sa nu le gasim acolo unde le cautam!

Daca alegeti sa primiti informatiile solicitate pe adresa de servici veti constata fie ca nu primiti aceste informatii fie ca ele apar intr-o forma greu descifrabila. Acest lucru se intimpla deoarece de regula adresele de servici sint protejate de filtre care interpreteaza un anumit tip de e-mail ca fiind "indezirabil", mai ales daca e-mail-ul de raspuns contine si un fisier atasat sau un link catre un fisier atasat!

Daca optati pentru adresa personala de e-mail nu uitati sa treceti chiar si temporar adresa de la care urmeaza sa primiti informatiile in agenda dumneavoastra cu adrese atasata programului de e-mail. In acest fel informatiile vor intra in casuta dumneavoastra de e-mail (in inbox) nu in spam, unde de regula nu le cauta nimeni! E-mail-urile de la adrese necuprinse in agenda dumneavoastra de adrese sint directionate in spam tot din cauza filtrelor care protejeaza adresa dumneavoastra de e-mail!

Concluzie: ramine sa decideti dumneavoastra in ce masura informatiile cerute va sint necesare sau nu si in functie de aceasta decideti ce tip de adresa de e-mail veti pune la dispozitie!

I: BILETE DE AVION - Modalitati de plata

R: Cash, card de debit,card de credit, virament bancar - exista deosebiri intre aceste modalitati de plata? Si daca da, care sint acestea?

Atit pentru biletele de avion cit si pentru alte produse turistice (vacante, circuite, croaziere, asigurari etc) plata se poate face astfel:
- cash
- card de debit